Oletko viemässä tapahtumaasi verkkoon? Miksi tyytyisit laihaan korvikkeeseen ja samantekevään sisältöön?

Mojo Studion tuotantomalli tekee taviksista tähtiä ja liimaa kotikatselijat jakkaroihinsa:

Tapahtuma pitäisi viedä verkkoon. Riittääkö se, että laitetaan kamera päälle ja tehdään tapahtumasta tallenne?

Sattuneista syistä moni pohdiskelee tällä hetkellä tapahtumansa viemistä verkkoon. Koska olet tällä sivulla, sinulla saattaa olla sama pohdiskelu käynnissä esimerkiksi henkilöstöpäivän, strategialanseerauksen tai vaikkapa kickoffin osalta. 

Moni saattaa ajatella, että tapahtuman vieminen verkkoon on suurin piirtein samanlainen tilanne kuin livenä vedettäessä, mutta...

Pelkkä tekninen tallenne ei riitä mihinkään. 

Miksi? 

Siksi, että online-tapahtuman ydinluonne on täysin erilainen kuin offline-tapahtuman. Eivät ihmiset niskojaan nakellen kävele ulos vaikkapa Kalastajatorpan tilaisuudesta.

Verkossa tilanne on kuitenkin aivan toinen, koska verkossa ihmisen ei tarvitse olla kohtelias: selain sulkeutuu sillä sekunnilla, kun sisältö käy tylsäksi

Näin ollen, jos ei toimi katsojan ehdoilla, jäät median kuluttamisen lainalaisuuksien armoille.

Kuinka mediaa sitten kannattaisi hyödyntää?

TV-maailman salaisuus, jolla tehdään taviksista tähtiä ja johtajan viestistä viihdettä

Mikä yhdistää Possea, Vain elämää tai vaikkapa Kymmenen uutisia – ja saa meidät liimautumaan ruudun ääreen kerta toisensa jälkeen?

Vastaus: FORMAATTI. 

Formaatti on muoto, jonka sisällä ensikertalainenkin onnistuu luomaan jännitettä sisältöön.

Suomeksi: sinun tai tiimisi ei tarvitse olla esiintymisen ammattilaisia voidaksenne viestiä vaikuttavasti, koska formaatti tekee ison osan raskaasta työstä puolestanne.

Esimerkiksi Kotipizzalla oli jännä paikka syyskuussa, kun edessä oli ensimmäinen verkkolähetys, jossa oli pakko onnistua. Mojo Studio -mallilla lähetys onnistui jopa yli odotusten.

Kotipizzan Ruskapäivä 2020

KAHDESTI PERUTUT KAUPPIASPÄIVÄT – NYT ENSIMMÄISTÄ KERTAA VERKOSSA

kotipizzapelkkamojo

Kotipizzan perinteiset kauppiaspäivät jouduttiin perumaan koronan vuoksi – kahdesti. Aiemmin Rukalla järjestetty Kotipizza-yrittäjien rieha siirrettiin Trainers' Housen avustuksella verkkoon.

Kolmen tunnin verkkolähetyksen aikana muun muassa julkaistiin markkinaa muuttavia tuoteuudistuksia, palkittiin yrittäjiä ja vietiin strategia viihteellisesti organisaation kaikille tasoille. 

Kiitos Mojo Studion ja Trainers' Housen tiimin, yrittäjät saatiin mukaan lähetykseen eri puolilta Suomea sekä katsomaan että osallistumaan.

Monilokaatiolähetys sujui paitsi virheettömästi, myös vauhdikkaasti ja viihdyttävästi. Valoja, energiaa, inserttejä, innostavia puheenvuoroja ja Kotipizza-yrittäjien intohimoa – tästä syntyi ikimuistoinen spektaakkeli!

Fujitsu-MojoStudio Fujitsun perinteinen kevätjuhla 2020

YHDESSÄ ETÄISYYDESTÄ HUOLIMATTA

Fujitsulla on pitkä ja komea kevätjuhlaperinne – jo yli 15 vuoden ajan kevätkauden päättää henkilöstökarkelot, jotka on aiemmin järjestetty Kansallisteatterissa. Tapahtuma on henkilöstön keskuudessa yksi vuoden odotetuimmista.

Hienon perinteen ei haluttu katkeavan kevään 2020 poikkeusoloista ja kokoontumisrajoituksista huolimatta. Fujitsu päätti tehdä kevätjuhlan osalta digiloikan ja toteuttaa tapahtuman virtuaalisesti.

MOJO STUDIO UUSIEN TOTEUTUSTAPOJEN MAHDOLLISTAJANA

Paikan päälle studiolle saapui Fujitsu Suomen maajohto ja yli 1 000 Fujitsulaista pääsi mukaan juhlatunnelmaan Zoom-linjojen kautta.

Etänä järjestetty tilaisuus noudatti sisällöllisesti edeltäjiään, mutta studio mahdollisti myös uusia esitys- ja katselutapoja. Tilaisuuden aikana muun muassa yhdessä katsellut videot henkilöstön yhteisistä hetkistä keräsivät kommentteja ja kiitosta. Myös työntekijöiden tunnustukset ansioituneimmista onnistumisista päästiin jakamaan asianmukaisine kunnianosoituksineen etäisyydestä huolimatta.

Onko tämä ilmaista? Ei. Mutta mitä jos viestisi lakkaa vaikuttamasta? Se vasta kallista onkin. 

Me sovimme kumppaniksi kunnianhimoisille johtajille, jotka haluavat tehdä historiaa sekä uudelleenkirjoittaa alansa valtasuhteet ja pelisäännöt.

Jos kuvaus sopii sinuun, pitäisikö meidän jutella?

Täytä tietosi alle, niin vaihdetaan ajatuksia sitoumuksetta. Keskustellaan ja katsellaan caseja. Vaikka emme heti päätyisikään yhteistyöhön, lupaamme sinulle selkeän vaihtoehdon ja uusia ideoita, joista hyödyt joka tapauksessa. 

Täytä tietosi alle, niin olemme sinuun yhteydessä:

Saat inspiraatiota, uusia ideoita ja hyviä tarinoita kerrottavaksi.